22 Kasım 2010 Pazartesi

kapşonlu çizgili bebek pançosu

120 ilmekle ve 4 numara şişle başladım.2 sıra haraşodan sonra düz örgüye geçtim.8 sıra puanlı,2 sıra kırmızı yünle ördüm. Puanlı ipin ilk sırasında 55 ilmek düz 1 ilmek ters örerken 1 ilmek eksilttim,6 ilmek düz, 1 ilmek ters örerken 1 ilmek eksilttim, 55 ilmek düz ördüm. her sırada 6 ilmeğin sağından ve solundan 1ilmek eksilttim.(Saç örgüsü için zemin hazırladık).puanlının 5.sırasında saç örgüsüsn burgusunu yaparken,aynı zamanda kenar kısımlarından da birer ilmek eksilttim.(5 ilmekten sonra gelen ilmeği,yani 6. ilmeği 7 ve 8 in üzerinden geçirdim.diğer tarafta da tersini yaptım)bu şekilde eksilterek resimde görüldüğü boya gelince(saç örgüsünün sağında ve solunda 16 şar ilmek kaldı)ilmekleri beklemeye aldım.önüde aynı şekilde ördüm ancak,yaka açıklığı için saç örgüsünün sağında ve solunda 24 er ilmek kalınca örgüyü ikiye ayırıp,o şekilde 16 şar ilmeğe ulaştım.örgü başlangıcı,önyarı olmak üzere(önün yarısı+arka+önün diğer yarısı)ilmekleri şişe alarak yaklaşık 20 cm düz örgü örerek kapşonu yaptım.
kapşonun kenarlarından kordon geçirdim ki gerektiğinde bağlanabilsin.ayrıca kırmızı yünle bir kare örüp,onu da cep olarak diktim.cebin üzerindeki bebek de bir tokaydı.tokasını çıkarıp buraya diktim.kenarlarına saçak yaptım.ha birde kapşonun ucuna..





3 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım ellerine sağlık mükemmel görünüyor.kaç yaş için bu ölçüler.
ben de aynı modeli yakadan başlayıp artırarak yapmıştım yeğenime.

*kelebekana*-* dedi ki...

bende sizin geçmiş bayramınızı kutlarım ..Allah sevdiklerinizle beraber daha nice bayramlar nasip etsin ...

Baharcicegi dedi ki...

ÖGRETMENLER GÜNÜN KUTLU OLSUN ÖGRETMENIM
COK CICI PANCO OLMUS ELLERINE SAGLIK