20 Ekim 2010 Çarşamba

BATİK DESEN BEBEK HIRKASInın yapılışı

142 ilmekle başlayıp 3 sıra,hiç ara vermeden karnıbahar modeli ördüm.bunda gövde,koltuk altına kadar, bütün örülüyor.sonra 3 haraşo 5 düz,1 dola 1 kes,5 düz....şeklinde en son 3 haraşo örülerek sıra tamamlanır.sonra 4 sıra düz örgü ördüm.bu kez delikler alttaki deliklerin ortalarına gelecek şekilde ayarlanır.3 haraşo,2 düz,1 dola,1 kes,5 düz.....3 haraşo...bu şekilde devam ederek 24 cm lik bir örgü yaptım ve beklemeye aldım.kolları da 46 ilmek başladım.tıpkı gövdeyi örer gibi ördüm.21 cm de bıraktım.şimdi robasını yapıcaz.bunun için beden örgüsünün 37 sini,ön olarak boş şişe taktım.kolun birini ekledim.sonra arka için 68 ilmeği şişe taktım,diğer kolu da ekledim.en son kalan ilmekleri ön olarak şişe taktım.şişte toplam 234 ilmeğim olmuş.robaya başlangıç olarak 1 dola 1 kes şeklinde ajurla başladım.aralarda ilmeklerin bir kısmını keserek örgüyü 218 ilmeğe indirdim.sonra bir sıra haraşo ördüm ve ajuru uyguladım.
ajurun 1.sırası:2 düz,1 kes,1 dola,1 düz,1 dola,1 kes,3 düz,1 kes,1 dola,1 düz,1 dola şeklinde devam ediyor.arka sıralar hep ters örülecek.3.sıra ise 1 düz,1 kes,1 dola,3 düz,1 dola,1 kes,1 düz,1 kes,1 dola,3 düz şeklinde devam ediyor.5.sırada 1 kes,1 dola,5 düz,1 dola,1 kes,1 dola olarak sıra bitiyor.sonra aynı ajuru tersine uyguladım.ama bu kez her sırada ilmekleri aralardan eksilttim.ilk sırada ilmek 200 e,sonraki sırada ise 172 ye düştü.sonra 1 sıra haraşo ve 1 dola 1 kes ajur örgüyü ördüm.yine eksiltmeleri yaptım.ilmekler 168 oldu.sonrası hep düz örgü ve her sırada ilmekler azalacak.sırasıyla şöyle oldu benimki.146-126-105-96-76-70.en son 70 ilmeği çift lastik ördüm.bu yaka olacak.son 5 sırasını da haraşo yaptım.kolları diktim.iki öne tığla sıkiğne yaptım.bir tarafına ilik yeri yaptım.düğmeleri diktim ve bitti...


5 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

elerine sağlık canım örnek tarifi için teşekkürler yıllar önce örmüştüm bu örneği ama tamamen unuttum:)) bir ara gelip çıkarayım burdan . öpüyorum sevgiler

Bucanni dedi ki...

Canım benim nasılsın? Uğrayamadım bu aralar.
Sen gene her zaman ki gibi döktürmüşsün. Ellerine sağlık canım benim. sevgiler...

Filiz dedi ki...

merhaba ne kadar da güzel anlatmışsınız hırkanın nasıl yapıldığını.bu şekilde anlatmak zor oluyor,ben de blogumda ayrıntılı anlatıyorum ördüğüm şeyleri,bazen zorlanıyorum açıklarken..emeğinize sağlık..bana da beklerim:)

sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Öyle güzel anlatmissinki ben bile örerim herhalde , onunda zamani gelecek insallah ilerde torunlar olunca durulurmu hic
güzel bir hafta sonu diliyorum

yasmine dedi ki...

ablacım ellerinize saglık cok guzel olmus anlatım icinde teşekkürler.
sıze bır armaganım var bloguma ugrarsanız benı cok mutlu edersınız sevgıler:)