5 Haziran 2007 Salı

yelek









son eserim bu.komşumun torunu için ördüm.bebiş henüz doğmadı,erkek olacakmış,o yüzden bende snoppy yakışır diye düşündüm ve ördüm.
işte başladığım gün
yakadan başlayıp ördüm,hiç dikişi olmadığı için böyle yapmayı tercih ettim.arkasında snoppy var,önü boş kalmasın diye,sonradan tığla rakamlar örüp,(bebek bu yıl doğacağı için)bu yılın rakamlarını üzerine diktim.
arkası

ayrıntılar


bu da modelin şablonu(netten bulmuştum)
yapılışını da kısaca anlatayım:
68 ilmek başlayıp,3 sıra haraşo ördükten sonra,önleri,arkayı ve kolları ayırıyoruz.bunun için ilmeklerihesaplayıp,belli sayılara bölüyoruz.şöyleki;sağ ön için 10 ilmek,artırma için 1 ilmek,kol için 8 ilmek,yine ayırmak için 1 ilmek,arka için 16 ilmek,ayırmak için 1 ilmek,diğer kol için yine 8 ilmek,ayırmak için 1 ilmek ve diğer ön için 10 ilmek.şaşırmamak için bu ilmeklerin arasına birer parça renkli yün takabilirsiniz.ayırdıktan sonra düz örgüye geçiyoruz.hani ayırmak için belirlediğimiz birer ilmek vardı ya,ön yüzde o ilmeklerin sağından ve solundan birer artırma yapıyoruz.yani şişe ipliği dolayıp öyle örüyoruz.arkada artırma yapmıyoruz.
bu şekilde artıra artıra örüyoruz.ben şema koyduğum için,bir yandan artırırken bir yandan da modeli uyguladım.yaklaşık örgü 4 parmak kalınlığını bulunca kol için ayırdığımız bölümün ucunu haraşo örüyoruz.ondan sonra sadece kolları kesiyoruz.(ilk resimde görünüyor)dönerken kolu kestiğimiz yere 10 ilmek atıyoruz.kol oyuntusu için.sonra işimiz kolay,artık,artırma,eksiltme yapmadan düz bir şekilde örüp,istenen boya gelince haraşo örerek ilmekleri kapatıyoruz.tabi yeleğin bir tarafına düzenli aralarla ilik te açmamız gerekiyor.
dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.umarım bu konuda acemi olanların işine yarar.

Hiç yorum yok: